Juridische Informatie

Algemene Voorwaarden

De Veluwe Groep - Voorwaarden voor zorgdiensten

Laatst bijgewerkt: November 2024

Toepasselijkheid

Deze algemene voorwaarden zijn van toepassing op alle diensten die worden geleverd door De Veluwe Groep, gevestigd in de regio De Veluwe. Door gebruik te maken van onze diensten, gaat u akkoord met deze voorwaarden.

1

Definities

Zorgaanbieder: De Veluwe Groep, gevestigd in de regio De Veluwe.

Cliënt: De natuurlijke persoon die zorg afneemt van De Veluwe Groep.

Zorgovereenkomst: De overeenkomst tussen zorgaanbieder en cliënt voor het verlenen van zorgdiensten.

Zorgplan: Het document waarin de afgesproken zorg en ondersteuning zijn vastgelegd.

2

Totstandkoming van de Overeenkomst

2.1 De overeenkomst komt tot stand na ondertekening door beide partijen of na mondelinge bevestiging gevolgd door schriftelijke bevestiging.

2.2 Voorafgaand aan de overeenkomst vindt een intakegesprek plaats waarin de zorgvraag wordt besproken.

2.3 Op basis van het intakegesprek wordt een zorgplan opgesteld dat onderdeel uitmaakt van de overeenkomst.

2.4 De cliënt heeft het recht om binnen 14 dagen na ondertekening de overeenkomst zonder opgaaf van reden te ontbinden.

3

Verplichtingen Zorgaanbieder

3.1 De zorgaanbieder verleent de zorg zoals overeengekomen in het zorgplan.

3.2 De zorg wordt verleend door gekwalificeerde en geregistreerde zorgprofessionals.

3.3 De zorgaanbieder garandeert de kwaliteit en continuïteit van de zorg.

3.4 Bij verhindering wordt voor adequate vervanging gezorgd.

3.5 De zorgaanbieder respecteert de privacy en waardigheid van de cliënt te allen tijde.

4

Verplichtingen Cliënt

4.1 De cliënt verstrekt alle informatie die nodig is voor het verlenen van goede zorg.

4.2 De cliënt zorgt voor een veilige werkomgeving voor zorgverleners.

4.3 Afspraken dienen minimaal 24 uur van tevoren te worden afgezegd.

4.4 De cliënt betaalt de overeengekomen vergoeding tijdig.

4.5 Wijzigingen in de gezondheidstoestand worden direct gemeld aan de zorgaanbieder.

5

Tarieven en Betaling

5.1 De tarieven zijn conform de geldende wet- en regelgeving en contracten met zorgverzekeraars.

5.2 Voor zorg vanuit de Wet langdurige zorg (Wlz) of Wet maatschappelijke ondersteuning (Wmo) gelden de overeengekomen tarieven met gemeenten.

5.3 Eigen bijdragen worden maandelijks gefactureerd.

5.4 Betaling dient te geschieden binnen 30 dagen na factuurdatum.

5.5 Bij niet-tijdige betaling is de cliënt wettelijke rente en eventuele incassokosten verschuldigd.

6

Wijziging en Beëindiging

6.1 Beide partijen kunnen de overeenkomst schriftelijk opzeggen met een opzegtermijn van één maand.

6.2 Bij spoedeisende medische redenen kan de overeenkomst met onmiddellijke ingang worden beëindigd.

6.3 Wijzigingen in het zorgplan kunnen alleen in overleg met beide partijen plaatsvinden.

6.4 De zorgaanbieder kan de overeenkomst met onmiddellijke ingang beëindigen bij grensoverschrijdend gedrag jegens zorgverleners.

7

Privacy en Gegevensbescherming

7.1 De zorgaanbieder gaat zorgvuldig om met persoonsgegevens conform de AVG (Algemene Verordening Gegevensbescherming).

7.2 Gegevens worden uitsluitend gebruikt voor het verlenen van zorg en facturatie.

7.3 De cliënt heeft het recht op inzage, correctie en verwijdering van persoonsgegevens.

7.4 Voor meer informatie verwijzen wij naar ons privacybeleid.

8

Aansprakelijkheid

8.1 De zorgaanbieder is verzekerd tegen beroepsaansprakelijkheid.

8.2 De aansprakelijkheid is beperkt tot het bedrag dat in het desbetreffende geval door de verzekeraar wordt uitgekeerd.

8.3 De zorgaanbieder is niet aansprakelijk voor schade die ontstaat door niet-naleving van instructies door de cliënt.

8.4 Schade dient binnen 14 dagen na ontdekking te worden gemeld.

9

Klachtenregeling

9.1 Klachten kunnen worden ingediend bij de leidinggevende of bij de directie.

9.2 Klachten worden binnen 6 weken afgehandeld conform de klachtenprocedure.

9.3 Als de klacht niet naar tevredenheid is opgelost, kan de cliënt zich wenden tot de externe klachtencommissie.

9.4 De Veluwe Groep is aangesloten bij Solopartners voor externe geschillenbeslechting.

9.5 Meer informatie over de klachtenprocedure vindt u op onze klachtenprocedure pagina.

10

Overmacht

10.1 Van overmacht is sprake bij omstandigheden buiten de wil en macht van de zorgaanbieder die nakoming van verplichtingen tijdelijk of blijvend verhinderen.

10.2 Voorbeelden van overmacht zijn: natuurrampen, epidemieën, oorlog, stakingen en uitval van essentiële systemen.

10.3 Bij overmacht worden de verplichtingen opgeschort voor de duur van de overmacht.

10.4 Indien de overmacht langer dan 3 maanden duurt, kunnen beide partijen de overeenkomst ontbinden.

11

Wijziging Voorwaarden

11.1 De zorgaanbieder behoudt zich het recht voor deze algemene voorwaarden te wijzigen.

11.2 Wijzigingen worden minimaal 1 maand van tevoren schriftelijk aan de cliënt meegedeeld.

11.3 Indien de cliënt niet akkoord gaat met de wijzigingen, heeft deze het recht de overeenkomst op te zeggen.

11.4 De meest recente versie van de algemene voorwaarden is altijd beschikbaar op onze website.

12

Toepasselijk Recht en Geschillen

12.1 Op deze overeenkomst is Nederlands recht van toepassing.

12.2 Geschillen worden in eerste instantie voorgelegd aan de bevoegde rechter in het arrondissement waar de zorgaanbieder is gevestigd.

12.3 Beide partijen verplichten zich te goeder trouw te zoeken naar een minnelijke regeling alvorens een gerechtelijke procedure te starten.

Vragen over deze voorwaarden?

Neem gerust contact met ons op voor meer informatie of verduidelijking.

WhatsApp Bel ons